Головна
Новини НПП
Механізми громадського контролю
Комунікація з громадськістю
Репрезентативні ділянки
Послуги
Садивний матеріал
Основні дані
Завдання НПП
Законодавство
Природні умови
Рослинність
Ліси
Тваринний світ
Птахи
Об'єкти неживої природи
Путівники
Туристичні маршрути
Публікації про НПП
Джерела інформації
Рекомендовані сайти
Фотогалерея
Відео
Контакти


Нові підходи до екологічної освіти

Незабаром, у школярів почнеться навчальний рік. Разом з новими знаннями, в учнів повинно формуватися екологічне виховання, яке має відбуватися в першу чергу через освітнє середовище школи.


В останні роки це поняття значно розширилося. Екологічне виховання - це вже не лише формування відповідних знань і вмінь у взаємодії людини та природи, а й розвиток засобами педагогічних технологій, компетентностей особистості, спеціальних знань, у його нерозривній єдності з людиною.
Мета екологічного виховання - формування відповідального та дбайливого ставлення до природи, що базується на:
- екологічній свідомості та самосвідомості,
- дотримання екологічних принципів природокористування,
- розвитку навичок екологічної культури,
- активній участі в суспільно корисній праці,
- догляду та оптимізації стану довкілля.
Екологічна освіта покликана врятувати людство від загрози, що насувається, на основі формування екологічного світогляду замість споживацького, що панує нині. Він базується на знаннях законів природи та її реакції на антропогенний вплив.

Екологічна освіта вирішує три основні функції:
1. Формує адекватні екологічні уявлення, тобто уявлення про взаємозв'язки в системі "Людина - Природа - Суспільство" і в самій природі. Це дає змогу особистості знати, що і як відбувається у світі природи, між людиною і природою, між природою і суспільством і як варто діяти з погляду екологічної доцільності.
2. Формує ставлення до природи. Екологічні знання не гарантують екологічно доцільної поведінки особистості, для цього необхідно ще й відповідне ставлення до природи.
3. Формує систему умінь, навичок і стратегій взаємодій із природою.

Екологічна освіта і виховання формують особистість учня, молодої людини й громадянина, розвиваючи здебільшого їхню психоемоційну та інтелектуальну сфери, здатність логічно мислити, уміння передбачати наслідки своєї поведінки в природі та суспільстві, формувати ставлення «до природи як світу свого буття, усвідомлювати свою долю як долю землі, а долю землі як свою особисту.»

Оксана Федишин,
фахівець з екологічної освіти
НПП "Сколівські Бескиди"

Коментарі