Новини НПП
Механізми громадського контролю
Комунікація з громадськістю
Репрезентативні ділянки
Послуги
Садивний матеріал
Основні дані
Завдання НПП
Законодавство
Природні умови
Рослинність
Ліси
Тваринний світ
Птахи
Об'єкти неживої природи
Путівники
Туристичні маршрути
Публікації про НПП
Джерела інформації
Рекомендовані сайти
Фотогалерея
Відео
Контакти
Звернення Громадської ради при Львівському обласному управлінні лісового та мисливського господарства
Голові Державного агентства
лісових ресурсів України
Ю. Болоховцю
Голові Державної регуляторної
служби України
О. Кучеру
Голові Львівської обласної ради
І. Гримак
Голові Львівської ОДА
М. Козицькому
Начальнику Львівського
обласного управління лісового
та мисливського господарства
А. Дейнеці
Громадській раді при Державному
агентстві лісових ресурсів України
Львівська область є однією з найбільш заліснених областей України. Лісовий сектор економіки області відіграє важливу роль в економічному розвитку регіону. Як заявляють очільники області: «кожен четвертий долар валютних надходжень загального експортного потенціалу економіки області надходить від підприємств лісового сектору». Відтак стабільний та збалансований розвиток лісової та деревообробної галузей важливий для наповнення обласного та місцевих бюджетів, фінансування соціальної сфери, збереження робочих місць.
На даний час область, як і уся держава, перебувають в активній фазі процесу децентралізації. Проходить делегування повноважень від центральних органів виконавчої влади до органів влади на «місця», формуються засади сталого розвитку територіальних громад. Проте, через недостатню правову обізнаність новостворених органів місцевого самоврядування, нехтуванні чи потуранні регіональних органів державної влади та місцевого самоврядування, низка територіальних громад області приймають регуляторні акти, перевищуючи властиві їм повноваження та компетенції, що призводить до блокування роботи державних лісогосподарських підприємств.
Зокрема, протягом останнього часу ряд сільських та міських рад Яворівського, Самбірського, Дрогобицького районів (див. додаток) своїми рішеннями зобов’язали держлісгоспи розпочинати заплановані заходи із лісовпорядкування лише після їх згоди (відповідного позитивного рішення ради).
У медіа-просторі області (інтернет-ресурси: «Львівська мануфактура новин», «Медіа Дрогобиччина», «Форпост» тощо) поширюється інформація про те, що на черговій сесії сільської чи міської рад Львівської області приймаються згадані рішення із супровідним коментарем: «..усі лісові господарства, які займаються лісозаготівлею надалі, напередодні лісозаготівлі, повинні отримати дозвіл від громади».
Відповідно до повноважень, передбачених Положенням про Громадську раду при Львівському обласному управлінні лісового та мисливського господарства, Громадська рада здійснює громадський моніторинг щодо реалізації державної політики у сфері лісового та мисливського господарства у Львівської області.
Звертаємо увагу, що рішення, прийняті органами місцевого самоврядування в частині, які носять зобов’язальний характер щодо погодження державними лісогосподарськими підприємствами ведення статутної діяльності, суперечить Лісовому та Господарському кодексам України, ряду інших нормативно-правових актів.
Такі некомпетентні рішення є зародками соціальної напруги в громадах, породжують конфронтацію між лісозаготівельниками, деревообробниками та мешканцями громад. Втілення таких обмежувальних та забороняючих рішень місцевими радами надалі призведе до блокування роботи держлісгоспів, породить суттєве зменшення лісозаготівель, а відтак й реалізація необробленої деревини місцевим деревообробникам. Що в свою чергу приведе до скорочення робочих місць, зменшення поступлень до місцевих бюджетів тощо.
Звертаємо увагу на нагальну необхідність проведення ревізії регуляторних актів місцевих рад в частині правомірності встановлення обмежувальних та заборонних перепон у діяльності держлісгоспів та зобов’язати привести прийняті рішення у відповідність до чинного законодавства.
Рекомендуємо Львівській обласній раді та Львівській обласній державній адміністрації провести роз’яснювальну роботу та надати правову допомогу новоствореним органам місцевого самоврядування на предмет дотримання чинного законодавства та сприяти оволодінню ними низки компетенцій щодо подальшого прийняття законних, всесторонньо зважених рішень.
Громадська рада при ЛОУЛМГ висловлює сподівання на належне реагування та готова долучитись до заходів організованих регіональними органами державної влади та місцевого самоврядування щодо налагодження плідної та конструктивної співпраці між лісогосподарськими підприємствами Львівщини та новоутвореними територіальними громадами.
Прийнято на засідання Правління Громадської ради при Львівському ОУЛМГ.
Протокол № 4 від 13. 04. 2021р.
13.04.2021р.
Голова Громадської ради
при Львівському ОУЛМГ С. Білас
додаток №1
Перелік територіальних громад, які прийняли рішення про запровадження механізмів громадського контролю за використаннямта відтворенням лісових ресурсів на їх території
Стрілківська сільська рада Самбірського району № 34 від 30.12.2020 р.
Східницька селищна рада Дрогобицького району № 103 від 04.03.2021 р.
Добромильська міська рада Самбірського району № 79 від 19.03.2021 р.
Ралівська сільська рада Самбірського району №… від 23.03.2021 р.
Новокалинівська міська рада Самбірського району №849 від25.03.2021 р.
Мостиська міська рада Яворівського району № 19 від 26.03.2021 р.
Бориславська міська рада Дрогобицького району № 167 від 30.03.2021 р.
Дрогобицька міська рада Дрогобицького районувід №271 від 01.04.2021 р.
Трускавецька міська рада Дрогобицького районувід № 672 від 06.04.2021 р.